کلبه دلدادگان

پیداست که دل کندن اگر آسان بود / فرهاد به جای بیستون دل میکند

کلبه دلدادگان

پیداست که دل کندن اگر آسان بود / فرهاد به جای بیستون دل میکند

کهنه صرافان دنیا

کهنه صرّافان دنیا از تصرّف می خورند
از عدالت می نویسند، از تخلّف می خورند

می نویسم دوستان! معیار خوبی مرده است
دوستان خوب من تنها تأسّف می خورند!

این که طبع شاعران خشکیده باشد عیب کیست؟
ناقدان از سفرۀ چرب تعارف می خورند

عاشقان هم گاه گاهی ناز عرفان می کشند
عارفان هم دزدکی نان تصوّف می خورند

یوسف من! قحطی عشق است، اینان را بهل!
کلفت دین اند و دنیا، از تکلّف می خورند

آخر این قصّه را من جور دیگر دیده ام
گرگ ها را هم برادرهای یوسف می خورند!

                                                                          علیرضا قزوه

نظرات 1 + ارسال نظر
maryam دوشنبه 23 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 07:06 ب.ظ http://www.arezohaigomnam.blogfa.com

ای خدای مهربون دلم گرفته

با تو شعرام همگی رنگ بهاره
با تو هیچ چیزی دلم کم نمیاره

وقتی نیستی همچیم تیره و تاره
کاش ببخشی تو خطاهم رو دوباره

ای خدای مهربون دلم گرفته
از این ابر نیمه جون دلم گرفته
از زمین و آسمون دلم گرفته

آخه اشکام رو ببین دلم گرفته
تو خطاهام رو نبین دلم گرفته
تو ببخش فقط همین دلم گفته

توی لحظه های من شیرین ترینی
واسه عشق و عاشقی تو بهترینی

کاش همیشه محرم دل تو باشم
تو بزرگی اولین و آخرینی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد